Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΘΕ ΠΩΣ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙΣ





15







10 πρακτικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να μάθουμε να συγχωρούμε τους άλλους.

1. Σκεφτείτε ότι στο κάτω-κάτω της γραφής δε ζημιωθήκατε και τόσο σοβαρά.

2. Λογαριάστε όλα τα καλά που σας έχουν γίνει ακόμα κι από το πρόσωπο που σας έβλαψε.

3. Απαριθμήστε τα ελέη και τις ευλογίες που απολαμβάνετε από μέρους του Θεού που δεν αξίζατε.

4. Ευχαριστείτε το Θεό για τη συγχώρεση που Εκείνος έχει προσφέρει σε σας.

5. Προσευχηθείτε για εκείνον που σας φέρθηκε άσχημα.

6. Αναζητήστε μια ευκαιρία να βοηθήσετε τ πρόσωπο που σας έβλαψε.

7. Προσπαθήστε να τον αιφνιδιάσετε με μια καλή πράξη ή να του δείξετε την καλή σας διάθεση.

8. Όταν θυμηθείτε την κακή ενέργεια που έγινε σε βάρος σας να την αντιπαρατάξετε με μια καλή σκέψη ή πράξη.

9. Αν το κακό που σας έγινε είναι ιδιαίτερα μεγάλο, προσπαθήστε να το ξεχάσετε σκεπτόμενοι άλλα ευχάριστα πράγματα, προτού κοιμηθείτε το βράδυ.

10. Επαναλάβετε αργά και προσεκτικά τη φράση της προσευχής του Κυρίου:"άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέτας ημών". 






Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  




ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΐΣΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ:ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ






alt








- Πώς θα νιώσουμε, γέροντα, την προσευχή ως ανάγκη;
- Έπρεπε να είχατε πάει στον πόλεμο για να μπορούμε να συνεννοηθούμε! Στο στρατό, εν καιρώ πολέμου,όταν ήμασταν σε συνεχή επαφή και “εν διαρκεί ακροάσει” με το Κέντρο, είχαμε περισσότερη σιγουριά.
Όταν επικοινωνούσαμε κάθε δύο ώρες, νιώθαμε μια ασφάλεια. Όταν επικοινωνούσαμε μόνο δυο φορές την ημέρα, πρωί και βράδυ, τότε νιώθαμε ξεκρέμαστοι.
Το ίδιο συμβαίνει και με την προσευχή. Όσο περισσότερο προσεύχεται κανείς τόσο περισσότερη πνευματική σιγουριά νιώθει. Είναι ασφάλεια η προσευχή… 



Πηγή:  Απόσπασμα απ’το βιβλίο “Περί προσευχής” (6ος τόμος) του γέρ. Παϊσίου, εκδ. Ι. Η. Ιω. Θεολόγου Σουρωτής Θεσ/νίκης  





Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  



ΤΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ






.





- Η περιφρόνηση όλων των πραγμάτων του κόσμου.
- Η παντοτεινή διαμονή στην ησυχία.

- Η προφύλαξη της οράσεως.
- Η τελεία εκκοπή της φιλονικίας.
- Λόγοι ολίγοι.

- Απλότητα και ακακία καρδίας.
- Η αποφυγή από τους ανθρώπους και να επιμένει στις προσευχές και αναγνώσεις.
- Το να μην αγαπά τις τιμές και να υπομένει με ανδρεία του πειρασμούς, - Το να κλαίει πάντοτε νύχτα και μέρα.
- Να φυλλάσει τη σωφροσύνη.
Με όλα αυτά πλησιάζει στο Θεό και θεωρείται νεκρός για τον κόσμο!




«Ασκητικοί Λόγοι»
Αγίου Ισαάκ Σύρου 






Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  






ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ - ΒΓΑΙΝΕΙ ΔΙΣΚΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ





1






Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπών και Εοερδαίας




Σήμα κινδύνου για το γηροκομείο της Μητρόπολης εκπέπει σε ανακοίνωσή του ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος και στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει πως για να μην κλείσει το γηροκομείο χρειάζεται η στήριξη όλων για αυτό και την άλλη Κυριακή θα βγει δίσκος στους ναούς. 

Ολόκληρη η ανακοίνωση αναφέρει:  

"Αγαπητοί μου Χριστιανοί, όπως γνωρίζετε, στην Ιερά μας Μητρόπολη λειτουργεί από δεκαετιών, και συγκεκριμένα από το έτος 1969, Εκκλησιαστικό Γηροκομείο, το οποίο
ιδρύθηκε χάρη στις άοκνες προσπάθειες και την ακοίμητη φιλανθρωπική
μέριμνα του αειμνήστου προκατόχου και Γέροντός μου, Μητροπολίτου κυρού
Αυγουστίνου.
Καθ᾽ όλον το διάστημα της λειτουργίας του, το Εκκλησιαστικό Γηροκομείο της Μητροπόλεώς μας εφιλοξένησε και περιέθαλψε περισσοτέρους από χιλίους ηλικιωμένους συνανθρώπους μας, προσφέροντάς τους στέγη, διατροφή, θέρμανση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Σήμερα στους χώρους του Γηροκομείου διαμένουν περίπου τριάντα
ηλικιωμένοι αδελφοί μας,
 ενώ απασχολούνται πέντε εργαζόμενοι και δύο
εθελοντές.
Επί πλέον, κατά τα δύο τελευταία έτη το Αυγουστίνειο Εκκλησιαστικό
Γηροκομείο της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας έχει αναλάβει την παρασκευή και διανομή εκατό μερίδων φαγητού ημερησίως σε πάσχοντες ηλικιωμένους της πόλεως Φλωρίνης.

Παρά ταύτα, η πρωτοφανής κρίση που πλήττει την Πατρίδα μας την
τελευταία τριετία έχει κτυπήση και την πόρτα του Εκκλησιαστικού
Γηροκομείου, δημιουργώντας πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα η
συνέχιση της λειτουργίας του να είναι εξαιρετικώς δύσκολη.

Εάν μάλιστα θέλουμε να κυριολεκτήσουμε, πρέπει να πούμε πως το
Γηροκομείο της Ιεράς μας Μητροπόλεως κινδυνεύει να κλείση,
 καθώς
αδυνατεί πλέον να καλύψη αξιοπρεπώς ακόμη και τις πλέον στοιχειώδεις
ανάγκες των φιλοξενουμένων γερόντων αδελφών μας.
Γιά τον λόγο αυτόν, και γνωρίζοντας πόσο η κρίση έχει κτυπήσει και τις δικές σας πόρτες, προσφεύγω στα αισθήματα αγάπης και αλληλεγγύης σας και παρακαλώ τον καθένα και την καθεμιά σας ξεχωριστά, στο μέτρο των δυνατοτήτων σας, να βοηθήσετε καταθέτοντας τον μικρότερο η μεγαλύτερο οβολόν σας στον δίσκο που για τον σκοπό αυτό θα περιαχθεί εντός των Ιερών Ναών της Μητροπολιτικής μας Περιφερείας την Κυριακή 3η Νοεμβρίου 2013, κατά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, προκειμένου να μην κλείσει το Γηροκομείο μας και να συνεχίσει το φιλάνθρωπο και Θεάρεστο έργο του.
Θα ήταν ασφαλώς ευχής έργον και σας προτρέπω πατρικώς προς αυτό,
εάν μπορούσατε να διαθέσετε ως δωρεά προς το Γηροκομείο τα χρήματα που
συνήθως δίδετε κατά τις εξοδίους ακολουθίες δικών σας ανθρώπων, αντί
στεφάνων και μνημοσύνων
. Αυτή η προσφορά θα αποτελούσε και το
καλύτερο μνημόσυνο για τους προσφιλείς κεκοιμημένους σας.
Να είστε δε περισσότερο από βέβαιοι ότι και το μονόλεπτό σας ακόμη
θα αξιοποιηθεί και θα προσφέρει ανακούφιση και αναψυχή στους γέροντες
και στις γερόντισσες που διαμένουν στο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο, ενώ
πλούσιο το έλεος και η ευλογία του Θεού θα συνοδεύει εσάς και τις
οικογένειές σας, χαρίζοντας δύναμη και ενίσχυση στον αγώνα όλων μας για
να βγούμε το συντομώτερον δυνατόν από την παρούσα δυσβάστακτη για την
Ελλάδα μας κρίση."





Θεοφάνης Μοναχός  -  Αρθρογράφος 



Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

ΟΠΩΣ ΣΕ ΑΝΑΠΑΥΕΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ





1





 Του Διογένη Μαλτέζου


Προσκυνητές: Ευλογείτε, Γέροντα.

Γέροντας: Ο Κύριος, παιδιά μου. Καλωσορίσατε στην καλύβη μας. φαίνεστε πολύ κουρασμένοι από την οδοιπορία. δροσίστε το πρόσωπό σας με το νεράκι αυτής της βρύσης, πάρτε από τον Αρχοντάρη το κέρασμα και ελάτε στην απλωταρία να συζητήσουμε. ‘Επειτα από λίγη ώρα.

Προσκυνητές: Γέροντα, ήρθαμε, όπως μας είπες. Είναι ωραία εδώ. Από εδώ ψηλά η θέα είναι ανεμπόδιστη. Ο ήλιος δύει μέσα στο πέλαγος. Θεϊκό βράδυ. 

Γέροντας: Χαίρομαι, που έχετε μάτια και ψυχή για να βλέπετε τα μεγαλεία του Θεού.αυτό το μεγαλείο θα υμνήσουμε σε λίγο στον Εσπερινό και στη συνέχεια κατά την Αγρυπνία.

Προσκυνητές: Πότε θα αρχίσει και πότε θα τελειώσει η Αγρυπνία, Γέροντα;

Γέροντας: Θα αρχίσει σε λίγο και θα τελειώσει το πρωϊ με την ανατολή του ήλιου, οπότε και θα παρατεθεί Τράπεζα. 

Ένας νεαρός προσκυνητής: Εγώ δε θά ΄ρθω στην Αγρυπνία. προτιμώ να κοιμηθώ.

Γέροντας: ΄Οπως σε αναπαύει, παιδί μου.

Προσκυνητές: Αυτός ο νεαρός, Γέροντα, δεν ανήκει στη συντροφιά μας. ερχόταν μόνος και μας ακολούθησε. φαίνεται σαλεμένος.

Γέροντας: Μην κατηγορείς το παιδί. ΄Ολοι μια συντροφιά είμαστε. και ο Ιησούς μαζί μας. Γιατί στο όνομα Του είμαστε συνηγμένοι εδώ πάνω σ΄ αυτή τη βίγλα του Θεού. Τώρα εγώ πηγαίνω στην εκκλησία. Χτύπησε το τάλαντο για τρίτη φορά.

Πρωί στην τράπεζα
Γέροντας: Καλή σας όρεξη. Φάτε και δοξολογήστε το Θεό «πάντων ένεκεν». Νά’ χετε την ευχή μου, γιατί ήρθατε όλοι στην εκκλησία. Σας είδα να προσεύχεσθε με πίστη. Αν και κουρασμένοι, ήρθατε όλοι.

Προσκυνητής: ΄Οχι όλοι. Ο νεαρός, ο μουσάτος, δεν ήρθε. Είναι ιδιότροπος. Φαίνεται βαρεμένος.

Γέροντας: Μη μιλάς έτσι. Δεν πειράζει που δεν ήρθε. Μπορεί να προσευχήθηκε με μεγαλύτερη θέρμη στο Θεό και ας μην ήρθε στην εκκλησία. Μπορεί να έχει κάποιο λόγο που δεν ήρθε. Μην τον λες βαρεμένο και ιδιότροπο.

Άλλος προσκυνητής: Γέροντα, ήρθε ο νεαρός. Ήρθε κατά τα μεσάνυκτα. έκατσε σε μια άκρη. Εκεί κοντά καθόμουν κι εγώ. Μέσα στο σκοτάδι δε διακρινόταν. Είχε πέσει στα γόνατα και έκλαιγε με αναφιλητά. ΄Οταν άκουσε από το Ευαγγέλιο τη δυστυχία του Ασώτου, τότε άρχισε να κλαίει με λυγμούς. Ποια ώρα έφυγε δεν είδα.

Γέροντας: Τώρα πού είναι;

Προσκυνητές: ΄Εχει καθήσει σε μια πέτρα εκεί ψηλά και αγναντεύει τη θάλασσα… Εμείς θα φύγουμε . Ας μείνει αυτός εδώ.

Γέροντας: Μην τον αφήσετε μόνο. Πάρτε τούτη την ευλογία γι΄ αυτόν. Είναι λίγο ψωμί, δυο ντομάτες και λίγες ελιές. Το καημένο το παιδί δεν έφαγε τίποτα. Πώς θα περπατήσει;

Προσκυνητές: Γέροντα, νά’ τος έρχεται. Καλύτερα να τα δώσεις εσύ.

Γέροντας: Καλώς τον. Παιδί μου, η Τράπεζα σε περιμένει. Αν δεν θέλεις να φας στην Τράπεζα, πάρε μαζί σου αυτή την ευλογία.

Νεαρός: Γέροντα, θέλω να σου ζητήσω μια χάρη.

Γέροντας: Ποιά, παιδί μου;

Νεαρός: Γέροντα, αρνήθηκα νά’ ρθω στην αγρυπνία και μίλησα με απρέπεια κι εσύ με καλοσύνη μου απάντησες: «΄Οπως σε αναπαύει, παιδί μου». ΄Ετσι θα μου απαντούσε ο πατέρας μου. Αλλά εγώ δε γνώρισα πατέρα, έζησα ορφανός. Θα μου επιτρέψεις να λέω εσένα πατέρα;

Γέροντας: Αν αυτό σε αναπαύει, νά’ ναι ευλογημένο. ΄Ομως…

Νεαρός: Τί όμως, Γέροντα;

Γέροντας: Παιδί μου, εγώ σε λίγο φεύγω για τον ουρανό. θα μείνεις πάλι ορφανός. Πάρε για πατέρα σου τον πατέρα όλων μας, «τον εν τοις ουρανοίς».

Νεαρός: Θα κάνω υπακοή, Γέροντα. «Πάτερ ημών, ο εν τοις ουρανοίς, μη μ’ αφήσεις ποτέ ορφανό…».

Γέροντας: Αμήν… αμήν. Στην ευχή μου να πας. Τώρα δε θα είσαι ποτέ μόνος. Τώρα αν κλάψεις, θα είναι δάκρυα χαράς. Καλό δρόμο. Η Παναγία μαζί σου.

Από το Αγιορείτικο περιοδικό «Πρωτάτο».












Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος    






Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν γίνετε Ανάδοχοι‏









Έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια, ο Ανάδοχος να είναι ένας άνθρωπος κοντά στην οικογένεια, ο οποίος στην Βάπτιση αναλαμβάνει ένα μέρος των εξόδων και στις γιορτές φέρνει δώρα. 
Ποια όμως είναι η πραγματική αποστολή ενός Αναδόχου όπως την αντιλαμβάνεται η Εκκλησία; Ο Ανάδοχος ή Νουνός όπως είναι η επίσημη ονομασία του, ονομάζεται έτσι γιατί αναδέχεται, παραλαμβάνει δηλαδή, το παιδί από την κολυμβήθρα ως βαπτισμένο πλέον Χριστιανό.
Για την Εκκλησία ο ανάδοχος είναι άνθρωπος ο οποίος δημιουργεί έναν ισόβιο δεσμό με το παιδί, αφού ουσιαστικά μετατρέπεται σε πνευματικό πατέρα με όλες τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται ένας τέτοιος ρόλος. Γίνεται μέλος της οικογένειας του παιδιού αλλά και το παιδί μέλος της δικής του οικογένειας. 
Ο ρόλος του είναι κυρίως πνευματικός. Αλλά όχι μόνο. Υποχρέωση του είναι να κατηχήσει το παιδί στη χριστιανική πίστη και ζωή και είναι αυτός που εγγυάται στην Εκκλησία για την πίστη του Βαπτιζομένου και αναλαμβάνει τη φροντίδα μετά το βάπτισμα να τον μυήσει στην Ορθόδοξη πίστη μαζί με τους γονείς. 
Αυτός ουσιαστικά είναι και λόγος, για τον οποίο δεν επιτρέπεται να γίνει Ανάδοχος κάποιος που ανήκει σε διαφορετικό θρήσκευμα ενώ στην διαδικασία που προηγείται του μυστηρίου ο Ανάδοχος καλείται να αποδείξει την πίστη του λέγοντας τρεις φορές το «Πιστεύω». 
Επίσης ανάδοχοι δεν μπορούν να γίνουν, οι γονείς του παιδιού, δηλωμένοι άπιστοι και άτομα τα οποία έχουν τελέσει πολιτικό γάμο. 
Οι υποχρεώσεις του Αναδόχου δεν τελειώνουν μετά το Μυστήριο του Βαπτίσματος. Για την ακρίβεια τότε αρχίζουν! 
Εκτός από τις τρεις συνεχόμενες Κυριακές που οφείλει να συνοδεύσει το παιδί στην Εκκλησία για να κοινωνήσει οφείλει να το ακολουθεί σε κάθε βήμα του. Ακόμη και η πασχαλινή λαμπάδα που οφείλει να δίνει κάθε χρόνο στο παιδί έχει το δικό της συμβολισμό.



ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ
Σύμφωνα με μια λαϊκή παράδοση τα παιδιά που έχουν βαπτιστεί από τον ίδιο άνθρωπο, θεωρούνται συγγενείς. Γι αυτό και αρκετοί φροντίζουν να βαπτίζουν μόνο αγόρια ή μόνο κορίτσια. Αυτό σύμφωνα με την Εκκλησία δεν ισχύει.
Αυτονόητο ωστόσο θεωρείται το γεγονός πως ο Ανάδοχος δεν μπορεί να συνάψει σχέσεις με το βαφτιστήρι. Η ίδια απαγόρευση ισχύει και για τους κουμπάρους. 
Οι γονείς δηλαδή του παιδιού δεν μπορούν να συνάψουν σχέσεις με τον Ανάδοχο και την σύζυγο του. 
Στην περίπτωση μάλιστα που συμβεί ένας τέτοιος γάμος η Εκκλησία θα τον θεωρήσει άκυρο και ο κληρικός που θα τον έχει επιτελέσει θα καθαιρεθεί. 
Προσοχή λοιπόν σε όσους και όσες σκοπεύετε να γίνετε Ανάδοχοι γιατί πρόκειται για μια αρκετά σοβαρή υπόθεση που ξεπερνά τη λαμπάδα και το χαρτζιλίκι.






Θεοφάνης Μοναχός  -  Αρθρογράφος  





Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ




15






(Λουκ. ζ´ 11-16)


Τω καιρώ εκείνω, επορεύετο ο ᾿Ιησούς εις πόλιν καλουμένην Ναίν· και συνεπορεύοντο αυτώ οι μαθηταί αυτού ικανοί και όχλος πολύς. ῾Ως δε ήγγισε τη πύλη της πόλεως, και ιδού εξεκομίζετο τεθνηκώς υιός μονογενής τη μητρί αυτού, και αύτη ην χήρα, και όχλος της πόλεως ικανός ην συν αυτή. Καί ιδών αυτήν ο Κύριος εσπλαγχνίσθη επ᾿ αυτή και είπεν αυτή·
Μη κλαίε· και προσελθών ήψατο της σορού, οι δε βαστάζοντες έστησαν, και είπε· Νεανίσκε, σοι λέγω, εγέρθητι. Καί ανεκάθισεν ο νεκρός και ήρξατο λαλείν, και έδωκεν αυτόν τη μητρί αυτού. ῎
Ελαβε δε φόβος πάντας και εδόξαζον τον Θεόν, λέγοντες ότι προφήτης μέγας εγήγερται εν ημίν, και ότι επεσκέψατο ο Θεός τον λαόν αυτού.


Απόδοση στη νεοελληνική:

Εκείνο τον καιρό, πήγε ο ᾿Ιησούς σε μια πόλη που λεγόταν Ναίν. Μαζί του ήταν αρκετοί μαθητές του και πολύ πλήθος. Την ώρα που πλησίαζαν στην πύλη της πόλης, έβγαζαν έναν νεκρό, τον μονάκριβο γιό μιάς μάνας, που μάλιστα ήταν χήρα. Κόσμος πολύς από την πόλη τη συνόδευε. ῞Οταν είδε τη χήρα ο Κύριος, τη σπλαχνίστηκε και της είπε· «Μην κλαίς».
῎Επειτα προχώρησε, ακούμπησε τη σορό, και αφού στο μεταξύ αυτοί που βαστούσαν το φέρετρο σταμάτησαν, είπε· «Νεαρέ, σε διατάζω να σηκω-θείς». ῾Ο νεκρός ανακάθισε κι άρχισε να μιλάει.
῾Ο ᾿Ιησούς τότε τον παρέδωσε στη μητέρα του. ῞Ολους τους κυρίεψε δέος και δόξαζαν τον Θεό· «Μεγάλος προφήτης», έλεγαν, «εμφανίστηκε ανάμεσά μας!» και· «῾Ο Θεός ήρθε να σώσει τον λαό του!».








 Θεοφάνης Μοναχός  -  Αρθρογράφος   



Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ




15





Πολλοί κατά καιρούς καταφέρονται εναντίον του χριστιανισμού και της Εκκλησίας ότι δήθεν δεν έχουν δείξει ή δεν δείχνουν ουσιαστικό ενδιαφέρον για τα παιδιά. Αυτό είναι πέρα για πέρα λάθος γιατί αγνοούν σε βάθος τα πράγματα. Απεναντίας η συμβολή του χριστιανισμού στην εξύψωση και προστασία του παιδιού είναι μοναδική. Και αυτό φαίνεται από τους παρακάτω λόγους:

1. Ο Χριστός γίνεται άνθρωπος -νηπιάζει- και περνάει όλα τα στάδια της ανθρώπινης ζωής. Με τη γέννησή Του εξυψώνει την αξία της παιδικής ηλικίας.
2. Δέχεται ο Κύριος με πολλή αγάπη τα παιδιά, τα ευλογεί και τα εγκωμιάζει: «Αφήστε τα παιδιά και μην τα εμποδίζετε να έλθουν κοντά μου, γιατί σ’ αυτά ανήκει η βασιλεία των ουρανών».
3. Τα παρουσίαζε ως υπόδειγμα στους μεγάλους ανθρώπους για να μπουν στη Βασιλεία των Ουρανών. «Αν δεν γίνεται σαν τα παιδιά, δεν πρόκειται να μπείτε στη Βασιλεία των Ουρανών».
4. Ακόλουθοι του Χριστού, εκτός από τους μαθητές και τις μαθήτριες, ήταν και οι νέοι, που ονομάζονται στα ευαγγέλια «παιδία», «παίδες», «νεανίσκοι», «μικροί».
5. Ο Χριστός συγκινείται από τον θάνατο δύο νέων και τους επαναφέρει στη ζωή. Τον υιό της χήρας της Ναίν και την κόρη του Ιαείρου.
6. Η Εκκλησία εφαρμόζει τον «σαραντισμό» του νηπίου και τον νηπιοβαπτισμό.
7. Αναγνωρίζει την αξία του ανθρώπου από την εμβρυακή ηλικία έως ψυχοσωματικής ύπαρξης. Γι’ αυτό και καταδικάζει τις εκτρώσεις, αφού έκτρωση σημαίνει φόνος.
8. Η Εκκλησία ενδιαφέρεται ανέκαθεν για τα ανάπηρα παιδιά, γι’ αυτό ίδρυσε ιδρύματα για την περίθαλψή τους.
9. Αγαπά το παραστρατημένο και ορφανό παιδί, γι’ αυτό διατηρεί ορφανοτροφεία και επισκέπτεται τα ανήλικα φυλακισμένα παιδιά.
10. Καλλιεργεί, διαμορφώνει και ολοκληρώνει την προσωπικότητα του παιδιού (Κατηχητικά σχολεία, έκδοση παιδικών βιβλίων, περιοδικών κατασκηνώσεις κ. α.).
11. Ο Απ. Παύλος κάνει λόγο για την παιδαγωγία των τέκνων και τις αμοιβαίες υποχρεώσεις γονέων και παιδιών.
12. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μίλησαν για την ανεκτίμητη αξία των παιδιών και φρόντισαν γι’ αυτά.
13. Στη Θ. Λειτουργία η Εκκλησία εύχεται για το παιδί: «Τα νήπια έκθρεψον, την νεότητα παιδαγώγησον».
14. Η Εκκλησία έχει ορίσει προστάτη των παιδιών τον Άγιο Στυλιανό. 




Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  



Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ





15



Η Αγία Γραφή και η Ιερά Παράδοση φιλοξενούν πολυάριθμες μαρτυρίες σχετικά με την ύπαρξη και τη δράση των αγγέλων. Μετά από τη πτώση των πρωτοπλάστων άγγελοι φυλάσσουν το Παράδεισο, άγγελοι διδάσκουν στον Αδάμ τον τρόπο καλλιέργειας της γης, ενώ άγγελοι εμφανίζονται στον Αβραάμ, στον Λωτ, κατά την έξοδο των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο και σε πολλούς από τους προφήτες. Στο κείμενο της Καινής Διαθήκης οι άγγελοι μνημονεύονται σε πολλά χωρία, εκ των οποίων τα ενδεικτικότερα είναι κατά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και καθ΄ όλη την πορεία του Ιησού από την Γέννηση μέχρι και την Ανάληψή του.
Δημιουργία και σκοπός ύπαρξης των αγγέλων.
Οι άγγελοι δημιουργήθηκαν πριν από τον υλικό κόσμο, αφού στο βιβλίο της Π.Δ. «Ιώβ» παρουσιάζεται ο Θεός να μιλά και να ομολογεί, ότι μόλις δημιούργησε τα άστρα, όλοι οι άγγελοι τον ύμνησαν με δοξολογίες.
Ενώ και ο Μ. Βασίλειος αναφέρει ότι πριν τη δημιουργία του υλικού κόσμου υπήρχε υπέρχρονη και πρεσβύτερη κατάσταση, που είναι ο κόσμος των αγγέλων.
Ο τρόπος με τον οποίο δημιουργήθηκαν από το Θεό δεν μας είναι γνωστός. Ωστόσο μπορούμε να λάβουμε μία εικόνα γι΄ αυτόν μέσα από την διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, ο οποίος λέγει ότι οι αγγελικές δυνάμεις δημιουργήθηκαν μόλις ο Θεός συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας τους. Δηλαδή, η απόφαση του Θεού να δημιουργήσει τον αγγελικό κόσμο σήμανε ταυτόχρονα και τη δημιουργία του.
Ο σκοπός της δημιουργίας των αγγέλων δεν έχει να κάνει με κάποια ανάγκη του Θεού. Δεν είναι δυνατό ο υλικός ή ακόμη και αυτός ο πνευματικός κόσμος να μπορεί να προσφέρει κάτι επιπλέον στη δόξα του Θεού. Ο σκοπός της δημιουργίας των αγγέλων φανερώνεται από τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, ο οποίος λέγει, ότι ο Θεός τους έδωσε ύπαρξη και ζωή γι΄ αυτούς τους ίδιους, με κίνητρο την «εκστατική» του αγάπη και αγαθότητα και με σκοπό να συμμεριστούν ως λογικά όντα τη μακαριότητά του. Μετέχουν στη Θεία μακαριότητα και τρέφονται με τη διαρκή θέα του προσώπου του Θεού. Ωστόσο αυτή η συμμετοχή στη θεία μακαριότητα ωθεί τις αγγελικές δυνάμεις σε μία συνεχή ανοδική πορεία, σε μία πορεία προς τη πνευματική τελειότητα. 








Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος 







ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ




15




(Λουκ. στ´ 31-36)

Εͺίπεν ο Κύριος· Καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως. Καί ει αγαπάτε τους αγαπώντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; και γαρ οι αμαρτωλοί τους αγαπώντας αυτούς αγαπώσι. Καί εάν αγαθοποιήτε τους αγαθοποιούντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; και γαρ οι αμαρτωλοί το αυτό ποιούσι. 
Καί εάν δανείζητε παρ᾿ ων ελπίζετε απολαβείν, ποία υμίν χάρις εστί; και γαρ αμαρτωλοί αμαρτωλοίς δανείζουσιν ίνα απολάβωσι τα ίσα. Πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς, και έσεσθε υιοί υψίστου, ότι αυτός χρηστός εστιν επί τους αχαρίστους και πονηρούς. 
Γίνεσθε ούν οικτίρμονες, καθώς και ο πατήρ υμών οικτίρμων εστί.

Απόδοση στη νεοελληνική:

Είπε ο Κύριος· «῞Οπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να συμπεριφέρεστε κι εσείς σ’ αυτούς. Γιατί, αν αγαπάτε αυτούς που σας αγαπούν, ποιά εύνοια περιμένετε από τον Θεό; ᾿Αφού και οι αμαρτωλοί αγαπούν αυτούς που τους αγαπούν. Κι αν κάνετε καλό σ’ αυτούς που σας κάνουν καλό, ποια εύνοια περιμένετε από τον Θεό; 
Καί οι αμαρτωλοί το ίδιο κάνουν. ῍Αν δανείζετε σ’ όσους ελπίζετε να σας τα επιστρέψουν, ποιά εύνοια περιμένετε από τον Θεό; Καί οι αμαρτωλοί δανείζουν στους ομοίους τους για να τα πάρουν πίσω. ᾿Αντίθετα, εσείς ν’ αγαπάτε τους εχθρούς σας, να κάνετε το καλό και να δανείζετε, χωρίς να περιμένετε να πάρετε πίσω τίποτα.
῎Ετσι, ο Θεός, που είναι καλός ακόμα και με τους αχάριστους και τους κακούς, θα σας ανταμείψει με το παραπάνω και θα σας κάνει παιδιά του. Να είστε λοιπόν σπλαχνικοί, όπως σπλαχνικός είναι κι ο Θεός Πατέρας σας». 





Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  



Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Με μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε η Εικόνα της Παναγίας της Παντάνασσας της Ιεράς Μονής μας




Πλήθος πιστών παρευρέθηκαν και φέτος στις 23 Σεπτεμβρίου το απόγευμα παραμονής τελέστηκε ο πανηγυρικός εσπερινός μετά αρτοκλασίας χοροστατούντος του Καθηγουμένου Αρχιμ. π. Αθηναγόρου Ριγανά, τον Αρχιμ. π. Φιλόθεο Μπαλαδάρη κληρικό της Ιεράς Μητροπόλεως Σιασανίου και Σιατίστης και τον Κληρικό Αρχιμ. π. Νέστορα Γρίμπα της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου. Μετά το πέρας του Πανηγυρικού Εσπερινού ακολούθησε λιτάνευση της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Παντάνασσας. 
Στις 24 Σεπτεμβρίου ανήμερα ακολούθησε πανηγυρική Θεία Λειτουργία προς τιμή της Παναγίας της Παντάνασσας προεξάρχοντος από τον Καθηγούμενο της Μονής μας Αρχιμ. π. Αθηναγόρα Ριγανά.
Η εικόνα της Παναγίας της Παντάνασσας γίνεται τόπος προσκυνήματος για ανθρώπους όχι μόνο από τη Θράκη, αλλά ολόκληρη την Ελλάδα που προσεύχονται και αφήνουν φωτογραφίες και τάματα ζητώντας να προστατέψουν τους ίδιους αλλά και αγαπημένα πρόσωπα από τις ασθένειες και το κακό.
























































Θεοφάνης  Μοναχός  -  Αρθρογράφος  




















Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΝΗΓΙΡΙΣ





ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ  ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΝΙΚΗΣΙΑΝΗΣ
τ.κ.  64001 
ΝΙΚΗΣΙΑΝΗ
Τηλ. / fax.  2592061415




ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ  ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ


  






Πρόγραμμα Πανηγύρεως Παναγίας Παντανάσσης

Ανακοινώνουμε στους ευλαβείς Χριστιανούς, ότι: στις 24 Σεπτεμβρίου 2013 πανηγυρίζει στην Ιερά Μονή μας τη Θαυματουργή Εικόνα της Παναγίας της Παντάνασσας όπου φυλάσσεται στην Ιερά Μονή σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:


-         ΔΕΥΤΕΡΑ:  23/09/2013 ώρα 6 μ.μ.  Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός και Λιτάνευση της Ιεράς και Θαυματουργού Εικόνος πέριξ της Ιεράς Μονής.

-         ΤΡΙΤΗ:  24/09/2013 ώρα 7:00  Όρθρος και Πανηγυρική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αρχιμανδρίτου κ. Αθηναγόρα.

-         Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στις 5:30 μ.μ. θα τελεσθεί ο Παρακλητικός Κανόνας της Παναγίας της Παντάνασσας.







ΕΚ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΣ  ΜΟΝΗΣ